SA says hi! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robin Bartels - WaarBenJij.nu SA says hi! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robin Bartels - WaarBenJij.nu

SA says hi!

Blijf op de hoogte en volg Robin

03 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hier weer eens even een update vanuit het land dat me steeds weer verrast. Door de leuke mensen, het lekkere eten maar ook door de gekke omstandigheden. Ik heb inmiddels denk ik meer mensen ontmoet dan ik thuis in een half jaar zou doen! En op voedselgebied heb ik ook nog steeds niks te klagen. Vrijdag een struisvogel gegeten (ahhh zielig.. ik hoor jullie denken jaja) en dat was me toch lekker! Dat had ik van te voren nooit gedacht. En wat de gekke omstandigheden betreft blijf ik me verbazen over alle veiligheidsdingetjes.. zo reden we zondag naar huis met twee autos en ineens stoppen we. Dus ik vraag waarom en ze vragen me of ik die vrouw met dat kind zag bij het stoplicht. Ja die had ik wel gezien maarja dat was me niet echt opgevallen. Toen de uitleg erbij: dat is verdacht zo laat (zeven uur pas maar t was donker dus dan loop je niet over straat). Het kon een val zijn voor carjacking. De vrouw en het kind drukken op het knopje voor het stoplicht en van de andere kant komen dan de mannen om de auto te kapen. OK... nouja gelukkig gebeurde er niks en kon onze achterste auto ook door. Maar dit zijn toch echt bizarre dingen om te horen en mee te maken! Maargoed geen zorgen ik voel me verder nooit onveilig hier aangezien het huis goed beveiligd is en we nooit ergens lopen buiten..
Ook in het ziekenhuis moet ik altijd binnen het hek wachten tot ik weer opgehaald word. Zo gaat dat hier! Maar het is echt leuk ondanks die dingen. In het ziekenhuis is er inmiddels hulp in de vorm van een nieuwe vrijwilliger, een meisje uit Parijs. Ze is een stuk actiever dan die anderen dus dat is ook wel fijn. En ik kon haar rondleiden en alles uitleggen dus leer ik alles op mijn manier: schoonmaken tijdens de twee uur durende lunchpauze, kindjes zelf verschonen etc. Ook had ik afgelopen week besloten dat ik een guideline wilde schrijven voor nieuwe vrijwilligers. De directrice was daar erg blij mee, de juf van het kinderschooltje had wat minder vertrouwen, maarja die is gewoon wat negatief dus ik ging mn gang. Verder heb ik er inmiddels ook weer twee leuke weekenden opzitten. Het eerste weekend gingen we naar een wijnproeverij in constantia (een of andere millionairswijk) en zaterdag waren peter en ik jarig. Was een gezellig feest met veel eten. De dag erna de tafelberg beklommen, ook heel mooi! Dit weekend de toerist uitgehangen op de rode bus.. iets wat ik in europa nooit zou doen maar hier wel handig is ivm de veiligheid. Mooie route langs de kust gedaan van 2uur. Die dag nog een babyshower.. een of ander amerikaans fenomeen voor zwangere vrouw met cadeaus enzo. En daarna een surprise party. Lekker druk weekend dus weer maar erg gezellig! Jullie horen het ik vermaak me nog steeds goed en de tijd vliegt.. nog maar twaalf dagen en dan op naar Malawi.

  • 03 Augustus 2015 - 22:37

    Margje:

    Hoi hoi, het klinkt allemaal hartstikke goed! Een guideline schrijven, handiv!
    En gek he die rare dingen als carjacking, eng hoor! Gelukkig ben je nooit alleen op pad.
    Die rode bus kennen wij ook, om dezelfde reden gebruikten wjj hem ook.
    Geniet weer verder, blijf voorzichtig! Dikke knuffel, Ruud en Margje uit München deze keer! XX

  • 04 Augustus 2015 - 17:50

    Mam:

    hee mn schat wat leuk weer om te lezen!Alhoewel....best spannend ook hoor ik ben b lij dat je in goede handen bent bij Avril /Peter!!En wat vliegt de tijd,ook hier voor ons.
    zoals je weet is t feestweek hier,en we slepen ons er weer doorheen,hh.Alle ins en outs vertel ik je nog.
    Verder alles goed hier,moe maar gelukkig zeggen we dan.!We skypen hopelijk snel wer ff.dikke zoen van THUIS.

  • 06 Augustus 2015 - 16:54

    Julia:

    Klinkt goed allemaal! Wel heftig hoor om te horen van die veiligheids maatregelen. Maarja maar goed dat zij zo op hun hoede zijn :) Zo te horen heb je het lekker druk en ben je goed bezig in het ziekenhuis!! Ze zullen wel ontzettend blij met je zijn daar!! En Robin komt alweer snel dus dat zijn ook nog eens goede vooruitzichten! Doe voorzichtig! Xxxx

  • 08 Augustus 2015 - 16:48

    Michel :

    Mooi dat alles zo goed gaat, hier feestweek dus a8terlijk druk met vanalles en nogwat..laatste dag gelukkig en gerard komt zo eten en dan naar optreden. Nou spreek je later en groet aan alle, en blaas al je ballonnnen op... pa

  • 10 Augustus 2015 - 12:31

    Carla:

    Beetje traag maar hier ben ik dan ook nog even ;-)....
    Leuke en spannende dingen allemaal! Enneh...goed dat je die tafelberg ook hebt beklommen want volgens mij groei je anders dicht van al dat lekkere en bijzondere eten haha.
    En wat goed en eervol dat jij die guideline mag schrijven. Een erkenning voor wat je daar hebt teweeg gebracht lijkt me en zo laat je een prachtige voetstap van jezelf achter.

    Op naar het laatste restje daar, naar Malawi en naar het weerzien met Robin!
    Liefs.

  • 10 Augustus 2015 - 21:22

    Pia Stoker:

    Ik heb net via Margjes hulp deze site gevonden. Nu kan ik mooi meelezen. Je maakt genoeg mee Romee, wat een ervaring voor je! Voorzichtig he!
    Groetjes en liefs van ons uit Heenvliet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 38577

Voorgaande reizen:

27 Februari 2024 - 31 Augustus 2024

Wereldreis 2024

30 December 2022 - 15 Januari 2024

De grootste reis

18 Mei 2020 - 08 Augustus 2020

De corona reis

22 Juli 2018 - 12 Augustus 2018

Armenie & Georgie

22 September 2017 - 12 Oktober 2017

Sri Lanka 2017

11 Juli 2015 - 15 Januari 2016

De grote reis

11 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

Maleisie

13 Mei 2010 - 11 Juni 2010

Thailand

Landen bezocht: