voetvissen, oplichters en takketrein - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Robin Bartels - WaarBenJij.nu voetvissen, oplichters en takketrein - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Robin Bartels - WaarBenJij.nu

voetvissen, oplichters en takketrein

Door: robinenromee

Blijf op de hoogte en volg Robin

24 Mei 2010 | Thailand, Phitsanulok

Hallo luitjes,

Weer een berichtje van onze kant, ditmaal vanuit Phitsanulok (Centraal Thailand). Het laatste bericht kwam vanuit het Noorden, waar we Chiang Mai onveilig aan het maken waren. Zo hebben we daar een scooter gehuurd met z'n tweeen (ja we deden voorzichtig ouders) en zijn we de stad gaan verkennen. Ook zijn we per scooter naar Doi Suthep gegaan (Doi = berg), waar een mooie tempel te zien is. De weg ernaar toe was 11 km slingerend de berg op, maar het was de moeite waard! De scooter had genoeg vermogen (125cc) waardoor we binnen no time boven op de berg stonden en onder meer konden genieten van een prachtig uitzicht over Chiang Mai. Verder hebben we nog een beetje in de rondte gecrosst en 's avonds lekker gegeten bij de night bazaar. De avondklok was nog even verlengd, maar die begon nu pas om 11 uur, waardoor we er minder last van hadden en Romeetje gewoon kon eten (levensbehoefte nmr. 1). Ook hebben we nog de Mae Ping Dinner Cruise gedaan, waar het overigens ontzettend druk was (We hadden de hele boot letterlijk voor ons zelf). Terwijl het donker begon te worden, voeren wij over de Ping rivier terwijl we allerlei lekkere dingen te eten en te drinken kregen, een hele leuke en lekkere ervaring!

We dachten dat de avondklok niet zo serieus genomen werd door de politie, omdat er nog vaak diverse mensen op straat te vinden waren, maar toen we zelf uit een cafeetje werden geplukt door de politie was die gedachte ook weg. Ze maakten er overigens geen enkel probleem van, maar wilden ons wel even duidelijk maken dat we toch echt in ons hotel hadden moeten zitten. 'Oh echt?'

De laatste avond heeft Romee een Thaise Massage gehad van een uur die zeer goed beviel. Ik ben even bij haar langs gegaan en ze bevond zich op dat moment in hogere sferen (en in een soort joggingspak). Een succes dus, en dat voor 3 euro. Ook heeft ze nog een voetvissen-experience gehad. Ze mocht 15 minuten in een bak vissen met haar voeten en deze vissen zogen haar voeten dan schoon (ja, vraag me niet waarom ze dat wilde, maar ze wilde het)!In het begin was het echter niet zo'n succes en vond ze het helemaal niks, maar naarmate ze steeds wat langer in het water bleef, ging het iets relaxter. De truc was er niet naar kijken en gewoon gaan internetten (dat was inclusief en kon tegelijkertijd). Jullie zien de foto's bij thuiskomst.

Ook hebben we gisteravond nog even getourd met de scooter en kwamen we op de snelweg terecht (wat gewoon mag in thailand), dus konden we even testen hoe hard hij kon (Grapje voor de duidelijkheid (hij kon over de 100 met z'n 2en erop)). Vanochtend zijn we om half 9 de trein ingestapt om om 15:40 uit te stappen in Phitsanulok, waar we nu dus zijn in een internetcafeetje. Het grote verschil met de andere plekken waar we tot nu toe geweest zijn, is dat niemand hier engels kan, wil kunnen, of gaat kunnen, dus het is echt behelpen met handen en voeten werk. Ook alle borden zijn alleen in het Thais en toeristen zijn hier echt niet te vinden, leuk dus! We hadden nog niks geregeld voor deze plek, dus zijn nu even aan het rondkijken voor hotels met onze backpacks en het wordt het toplandhotel (een beetje groot, maar wel even lekker). Wellicht proberen we de komende dagen nog even het Pattara resort, maar dat weten we nog niet. Donderdag pakken we de trein naar Bangkok en vervolgens de nachttrein naar Surat Thani, waar onze Tree Tops jungle tocht van 4 dagen begint. Daarna is het dan echt chill-tijd en gaan we Koh Samui en Koh Phangan opzoeken om tenslotte met de nachttrein weer richting Bangkok te gaan.

Zo, jullie zijn weer een beetje op de hoogte, vragen kun je hieronder kwijt, dus leef je uit!

Groetjes vanuit het zonnige Phitsanulok,

Romee & Robin aka Thaise rotten

• 24 Mei 2010 - 11:20

Oma:

Zo dat en herlijk verslag weer ik print alles uit want dan kan opa het ook lezen die dat niet achter de pc dus maak ik er maar mjeteen de boek van. Zou die visjes ook niet iets vor mij zijn kom ik daar maar nar toe Ha,Ha .
    is het eten lekker of missen jullie de hollandse pot.hoe is het verkeer daar zijn de wegen goed.
    Zo nu ff wat van ons we zitten hier al dagen in de zon 23/30 gr in de tuin dus de benen worden al lekker bruin en stekken we niet zo af met jullie.Zo dat was het voor nu en kijk natuurlijk uit naar het volgende verslag (ik krijg nu n mail als jullie er weer een sturen knap he van oma) dikke kussen van ons opa en oma

• 24 Mei 2010 - 15:42

Thuis:

hoezo oplichters ??
    en zijn je voeten nu lekker zacht en schoon en ik ben op schoolreisje geweest (lieve) het was heel leuk (maar ook best wel koud in de zee) en nu zit sara naast me en die komen bij ons eten geloof ik. en hoe gaat het op je birkenstocks lopen ze al lekker of zitten ze nog vreselijk ? en hoe gaat het met Robin is hij al weer helemaal de oude ?
    nou dikke kussen van thuis en ton jose sara en daan !

• 24 Mei 2010 - 15:46

Lieve:

oja en ik heb de titel van het liedje wat je zo leuk vind en dit is het break your heart

xx lieve

• 25 Mei 2010 - 08:06

Oma:

ijmuider krant meld dat de avondklok nog een week is verlengt van 4 uur s'middags liefs oma

• 25 Mei 2010 - 10:43

foutje is van middernacht tot 4 uur, sorry
    liefs oma

• 25 Mei 2010 - 13:15

Ruud:

Nou, klinkt allemaal maar weer avontuurlijk. Maar efficient is het allemaal weer niet. Als Romee nou gelijk haar voeten overboord had gehangen tijdens de Mae Ping Dinner Cruise, dan hadden de plaatselijke piranha's daar gelijk alles kunnen wegvreten . . gratis !! Jullie zijn toch Hollanders?
    En moeten wij achteraf echt naar foto's van haar afgekloven voeten kijken? . . eh . . ;-)
    Btw: Je schrijft takketrein . . maar ik lees er niks over. Was 't echt zo takke?

Maarreh . . Geniet lekker, he! Komt helemaal goed, volgens mij . .

R

• 25 Mei 2010 - 15:57

Mutti:

Hoi kids,
    Wat een mooie verhalen hebben jullie!!(ook wel eng!) Ik geloof dat jullie echt genieten en heeel veeel zien.
    Heerlijk hoor.
    wij proberen vanaf vandaag weer in het gareel te komen, brrrr...
    Take care en enjoy!!
    Dikke kus, mutti (en vati)

• 25 Mei 2010 - 19:34

Ro:

Heey lieverds,

Anders ben ik even achter deze site gekomen... nooit geweten dat jullie het bij gingen houden! Hoe is het daar? Al genoeg gezien zoals valt te lezen. En wij maar arbeiten voor 't leven zekerr. :)

Geniet er nog even van! Hoop jullie te zien tijdens twee potten.. (pot voetbal + pot bier)

xxx

• 26 Mei 2010 - 12:27

Lieve !!:

oja en Romee hebben ze daar heel goed kopen all stars want bij de een winkel in het dorp hebben ze all stars voor 70 euro en dat vond mama een beetje veel dus als je ze ziet wil je ze dan mee nemen kus lieve

• 26 Mei 2010 - 16:34

Julia:

Wat een geweldige reisverhalen!!! Ik zie het helemaal voor me! Heel leuk! En die berg in Chiang Mai waarbij je dan over de hele stad kan kijken, staat daar bovenop een grote tempel en een soort gouden beeld, en allemaal monniken die wierook aansteken en je een wit bandje geven zodat je ook gezegend bent?? Ben benieuwd naar dat uitzicht want bij ons was het zo bewolkt dat je geen hand voor ogen zag.. Veel plezier nog XX

• 26 Mei 2010 - 20:04

Carla:

Hoi lief duo,
    deze internet-analfabeet hoorde dus vandaag pas dat jullie ook op zo'n site te volgen zijn dus....effe lezen!
    Wel weer hartstikke leuk om te lezen hoor. En wat maken jullie een fantastische dingen mee. En inderdaad, dat aan je voeten laten lurken door een stel beauty-vissen lijkt me echt het summum!

Ik blijf dit graag volgen en ....hartstiike veel vervolg-plezier dus!
    Liefs van t.C.

• 27 Mei 2010 - 09:55

Oudemirdum Friesland:

Zo, dat klikt allemaal heerlijk. Vermaak je, geniet en nog heel veel plezier.

Dikke tût, R,G,J en M

• 28 Mei 2010 - 21:43

Mutti:

hoi lieverds,

heb al een paar keer gekeken vandaag, maar vond nog geen nieuw berichtje.
    dan jullie eerst maar een van mij.
    genieten jullie nog? vast wel, dus ga zo door!!
    xxM