Veilig in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Robin Bartels - WaarBenJij.nu Veilig in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Robin Bartels - WaarBenJij.nu

Veilig in Chiang Mai

Door: robinenromee

Blijf op de hoogte en volg Robin

21 Mei 2010 | Thailand, Chiang Mai

Zo we zijn alweer een paar daagjes verder en nog steeds lekker aan het genieten van de warmte (in chiang mai war we sinds eergisteren zitten in het nog net wat warmer dan in bangkok gistermiddag om half 6 nog 37 graden!!)
Waar waren we gebleven?
Volgens mij was de laatste update na de tweede dag in bangkok.
Toen waren we nog bezig met het plannen van de reis met alle treintickets, excursies etc. even een gepuzzel maar die is nu volgeboekt met leuke dingen we gaan onder andere 4 dagen naar de jungle waar we in boomhutten gaan slapen (maar daar later meer over als het zover is)
Maandag zijn we lekker een 30km lange fietstocht door bangkok gaan maken, om 7 uur s morgens moesten we in chinatown zijn dus dat was vooral voor robin een vroegertje.De tocht begon midden in chinatown echt heel bizar omdat we echt over een markt fietst tussen alle handelaars door de superkleine straatjes waar je bijna iedere bocht wel iemand voor zn sokken rijdt haha!
daarna ging de tocht steeds verder naar een soort bossig oerwoud aan de rand van de stad tot we in een flinke bui terecht kwamen! ik heb het echt nog nooit zo hard zien regenen maar na een half uurtje hield het wel op en we waren door de wrmte ook snel weer droog.
Toen gingen we met de longtailboot varen door een heeeeeeel vieze rivier waar alle thai zich lekker gingen wassen en daar kwamen we ook een leguaan tegen van 1,5 meter die lekker aan het zwemmen was!! gadver..
Daarnawas er tijd om even fijn op het hurktoilet te gaan ook een groot feest :)
we kwamen langs allerlei kleine jungle paadjes, waar we ook moesten lopen met de fiets.. tja daar ging het dus fout, want het had geregend..
dus het was ontzettend glad en daar ging Romee met fiets en al, hahaahah hele broek vol met modder maar gelukkig konden we er verder wel om laggen. Later gelunchd aan het water (zo lekker dat we er nu nog buikkramp van hebben :D)
Dinsdag zouden we naar de paleizen gaan maar Robin was toch wel erg ziekig dus besloten we om terug te gaan en even rustig aan te doen, we hebben immers de volgende dag een lange rit voor de boeg:
12 uur met de trein van bangkok naar chiang-mai!!
Arme Robin in die hobbeltrein.
S'avonds laat aangekomen in een erg rustig chiang mai en toen we bij het hotel aankwamen werd ook meteen duidelijk waarom.. er is hier een cureview (of hoe je dat ook schrijft) nooit van gehoord.
Maar er is dus een avondklok van 8 uur s avonds tot 5 uur s morgens.. de eerste dag konden we nog wel ergens eten maar gister was het een drama!
Donderdag zijn we naar doi inthanon geweest een nationaal park, hele mooie watervallen gezien en op het hoogte punt van thaliand gestaan een uitloper van de himalaya.
Ook nog even snel naar de night bazaar geweest toen we terugkwamen van de excursie aangezien de nightbazaar er niet in de night was.. de avondklok duurt nog tot de 22ste.. :(
Niet dat wij echt bezig waren met die nachtklok, we waren lekker aan het zwemmen en robin genoot van een grote chang bier, tot we erachter kwamen dat we ook nog moesten eten..
het was negen uur dus we haasten ons de straat op waar iedereen alles aan het inpakken was. we liepen en liepen, er kwamen een militaire colonne langs met allemaal zwaailichten en geweren dus het was echt de bedoeling dat iedereen naar binnen ging MAAR WIJ HADDEN NOG NIKS GEGETEN!!!
en ondanks dat Romee erg blij was met de zak lychees die we voor 20 baht (minder dan 50 cent) op de kop hadden gekikt, warne die niet goed voor het avondmaal.
Er was nog een tentje waar licht brandde, Romee stormde naar binnen Robin meeslepend. Even die mevrouw zielig aankeken gesmeekt of ze wat eten wilde maken en ze zei JAAA. wat een geluk, geen pistachenoten uit de minibar maar lekkere springrolls, kip met gele curry en zoet zure saus (haha en toen ging ineens het toestenbord op thais!!)
heerlijk gegeten en we konden even free internetten :)
Deze mevrouw wist ook nog een goed hotel, want we hadden nog maar voor 1 nachtje onderdak (niet zo'n probleem hier hoor nu alle toeristen gevlucht zijn) maar toch wel lekker en het is mooi en goedkoop (alleen de naam is wat apart PORNPING maa dat zal wel goed zitten we hebben het even gecheckt en het ziet er goed uit op internet lekker luxe net als het prince palace waar we hier voor zaten)
Nou dat was het wel voor nu, lang verhaal he?
We houden jullie wel op de hoogte!

Dikke kussen

• 21 Mei 2010 - 08:09

Thuis:

hee jongens weer blij te weten dat alles ok is.leuk dat porkys pretpark?gaan jullie nu 4 dagen naar de jungle? hopelijk wordt nu de situatie weer normaal daar.... hier is het gewoon zoals altijd piet p. zegt 20 graden dan is het de helft....lieverds geniet van het leven tot gauw. dikke zoen mam/thai kreng en de rest

• 21 Mei 2010 - 08:31

Feline:

Wat een verhaal! Echt weer iets voor Romee om languit in de de modder te vallen :p Hebben jullie geen spierpijn van die (30km!) lange fietstoch?
    Geniet ervan! Kusjes

• 21 Mei 2010 - 09:04

Oma:

hallo romee en robin, fijn weer wat te horen was al in de stress dud maarff gebeld naar eef maar hoorde toe al dat alles oke was.
    wat fijn dat jullie het zo naar de zin hebben maar in de moder zwemmen lijk mijn niks voor romee is er daar geen beter zwembad al zal je er wel mooi uitgezien hebben als je op weer droog was. zo en nu de boom in ik ben benieuwd of het er in klimmen jullie bevalt.
    Met ons alles oke zitten veel in de zon(als die er is )en opa koop nog steeds plantjes en moet dan zoeken waar hij ze laat. kijk uit naat jullie volgende verslag.
    Dikke kussen van ons opa en oma

• 21 Mei 2010 - 10:43

Van Lieve:

zooo dat was veel en ook wwel heel vies maar ja ook nog eeen beetje eng (voor mij in ieder geval hahaah)nou jheel veel dikke kussen van lieve

• 21 Mei 2010 - 15:56

M&R:

Wij zitten net in de transit op de luchthaven van Singapore. En daar is gratis internet. Gratis? Ja. gratis, dus als rechtgeaarde Hollander ga je dan even jullie blog bekijken, he.
    Zoo, zeg. Jullie pakken het stevig aan. Nog maar net aangekomen, en nu al van het ene avontuur in het andere. En zo'n dagje fietsen zal ook wel makkelijk zijn, daar in de kou. Zweten, dus, denk ik? Maar wel te gek, hoor.
    Wat me niet helemaal duidelijk is, iswaarom er een avondklok is in Chiang Mai. Misschien kunnen jullie dat nog effe kort uit mekaar leggen als jullie de kans weer hebben. Maar nu stop ik. Dit is immers geen uitgebreid discussiekanaal. Maar we blijven de blog checken! Have fun.

M&R

• 25 Mei 2010 - 19:40

Ro:

Nice nice!! Rest mij een vraag; Romee, is Robin echt zo actief als jij hem in je verhaal omschijft... zo ken ik hem niet! Leer mij die kant kennen. ;)

xx

• 26 Mei 2010 - 16:29

Julia:

zo wat een verhaal :) leuk! ik heb even wat gemist. een avondklok? waarom? maar daar laat romee zich natuurlijk niet door weerhouden! en dat van die fietsen herken ik wel, 'gewoon doorfietsen dan gaan ze vanzefl aan de kant' zeg jij altijd!
    kus