Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Robin Bartels - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Robin Bartels - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Robin

15 Augustus 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Tijd voor de update want de tijd vliegt voorbij! Morgen zit het eerste deel van de reis alweer op en vertrekken we uit Kuala Lumpur. Maar laten we bij het begin beginnen: de lange reis hiernaartoe, want ook daar hebben we van genoten dankzij emirates. Goede services, 300 films maar natuurlijk het belangerijkste: lekker eten. Op de eerste vlucht kregen we kip in een jasje van parmezaanse kaas overgoten met rode pesto met groene groenten en polenta. Als toetje een bessen cruble met vanille curd. Ik durf te wedden dat jullie dat nog nooit gehad hebben in het vliegtuig. Daarnaast was alle drank tot en met de bloody mary inbegrepen dus we hadden niks te klagen (dat is hier wat betreft de biertjes en andere alcohol wel erg anders, bijna nergens te verkrijgen en anders tegen relatief hoge prijzen, niks voor jou dus pap dit land!). De tweede vlucht zaten we naast een vleermuis (vrouw met burka zoals jij dat noemt mam) dus dat was ook wel interessant om te zien met eten enzo verder zeggen die uiteraard niets tegen vreemde westerse mensen. Het is hier namelijk arab season zoals ze dat noemen dus er lopen hier heel wat van die dames rond. Na de vlucht vonden we vrij snel onze weg naar hotel mooie vijf sterren hotel waar we momenteel nog even verblijven. Veel luxe hier en een ontbijt.... ik zal maar niet vertellen wat we (oke ik) iedere ochtend naar binnen werken. Verder hadden we buiten het hotel helaas weinig luxe in het begin want overal waar we willen pinnen mislukte de transactie. Na wat googlen kwamen we er achter dat dit een bekend probleem was in maleisie voor mensen met een nederlandse pas. Doordat ze hier nog geen chip gebruiken en magneetstrip geweigerd wordt door iets met fraude kunnen we alleen bij grote internationale banken geld opnemen. Was even lastig dus maar nu stapels met ringgits op zak. Na de pintransactie hebben we china town en little india ontdekt. De dag erop stond een deel van robins cadeau gepland: massage bij shu jin de nummer 1 in kl. Gekke toko maar heerlijke massage. Opvallend is dat in die wijk allemaal massagesalons zijn met blinde mensen. We zijn er nog steeds niet achter hoe dat kan (of ze doen gewoon alsof natuurlijk). Hierna ging we naar een straat met allemaal eten waar we de lekkerste sate en zoet zure kip hebben gegeten. Vandaag dus alweer de laatste dag hier met een tripje naar de batu caves, grote grotten waar nogal veel toeristen op af kwamen en waar zeer brutale apen liepen die dingen wilden jatten. Daar waren we dus snel klaar mee, maar het uitzicht was mooi na 272 traptredes en 33 agressieve apen. Hierna nog maar eens een massage van een uur genomen waarin ik flink onder handen genomen werd en ontzettend had kraakte (maar t voelt goed nu). Ondanks de wat negatieve verhalen vooraf over stank, veel toeristme en hoogbouw hebben we het dus ervaren als een leuke stad waar we ons zeker nog langer zouden kunnen vermaken maar we moeten nou eenmaal op naar het volgende avontuur! Dat wordt, anders dan van te voren bedacht, kuala terenganu. We zouden naar de jungle gaan maar achteraf bleek twee dagen van zeven uur in de bus voor een dag jungle die ook nog eens heel erg drukbezocht schijt te zijn niet zon topidee. Dus we gaan naar een wat onbekendere stad vanaf waar we daarna makkelijk doorkunnen naar het eerste bounty eiland. Al jaloers? Mooizo! Tot de volgende update.