Beestjes, beestjes, beestjes & FEESTJES! - Reisverslag uit Mae Nam Beach, Thailand van Robin Bartels - WaarBenJij.nu Beestjes, beestjes, beestjes & FEESTJES! - Reisverslag uit Mae Nam Beach, Thailand van Robin Bartels - WaarBenJij.nu

Beestjes, beestjes, beestjes & FEESTJES!

Door: robinenromee

Blijf op de hoogte en volg Robin

01 Juni 2010 | Thailand, Mae Nam Beach

Hoooooooooooooooooi allemaal!

hoe is het daar in het koude nederland?
Wij zweten ons rot hier in koh samui (een paradijs voor degenen die dat niet wisten)
wel weer eens ff tijd voor een update toch?
jaja wij zaten in de jungle dus vandaar dat het alweer even geleden is, maar we hebben het overleeft (later meer over onze avonturen daar)
Eerst even vertellen over Pithsanulok want dat was ook een gekke stad, aangezien niemand daar engels sprak en we ook nog geen hotel hadden toen we daar aankwamen met 40 graden. Gelukkig konden we snel een goed hotel boeken, alleen toen gingen we het nog lopend zoeken met ieder een tas op de rug, ieder een op de buik en nog wat handbagage.. best een opgave.
De volgende dag leek het ons slim om vroeg op te gaan (10uur.. ) en daarna maar eens lekker te gaan wandelen naar al het moois dat Pitsanulok te bieden heeft, na zo'n 2,5 uur wandelen in de brandende zon kwamen we bij een verlaten buddhafabriek hartstikke leuk, dus we gingen maar weer terug. misschien vraag je je af of we te zuinig waren voor een taxi? nee, die waren er gewoon niet (oja later vonden we wel een man van 80 met een riksja fietstaxi en daar gingen we toen maar in, best wel sneu voor die man maar we moesten wat toch?!)
ook hebben we nog een toer door de stad gedaan op een riksja, leuk ook met zn tweeen in zo'n klein ding! onze gids die we niet konden verstaan bracht ons naar isekts, wat we niet begrepen tot we ineens op een markt stonden met voor ons een kraam met lekkere grote kakkerlakken, maden, sprinkhanen etc. Robin begon direct te watertanden en kreeg een lekker bord voorgeschoteld en nam een sprinkhaan.. en dat vond ie best wel lekker (smaakt naar kip) in zijn enthousiasme stopte hij ook nog een made in zn mond helaas smaakte deze naar shit. Maar naar eigen zeggen moest hij het doen en kan het nu weet van zn to-do-lijst af..
daarna gingen we naar de flying vegetable markt waar een man met spinazie ging gooien die wij vervolgens op mochten eten, ook een ervaring apart dus (was wel lekker trouwens)
Toen kwam er ineens een ENORM beest op Romee afgevlogen waarop die begon te gillen midden op de markt, Robin probeerde het nog onbekende beest het lief bij haar weg te slaan, maar het beest besloot daarop in haar t-shit te gaan (het publiek op de markt werd nu doof..) uiteindelijk kon robin hem eruit krijgen en bleek het slechts een supersprinkhaan te zijn met flinke scherpe poten.
Dat waren dan de avonturen van pithsanulok (twee dagen maar toch een hoop te vertellen)
om half negen s morgens pakten we de trein terug naar bangkok die om 3 uur aankwam en daar moesten we tot half 8 met de bagage zeulen tot we in de nachttrein naar surat thani konden. Ook dat was een ervaring apart maar toch nog best lekker geslapen om 8 uur s morgens kwamen we daar aan dus we hadden er bijna 24 uur reizen opzitten.
We werden opgehaald door een stampvolle minibus om aan onze survival jungle tocht te beginnen in khao sok. De chauffeur reed als een gek, maar ook dit hebben we weer overleefd. Hierna werden we vriendelijk opgewacht door een man met het bordje meneer en mevrouw de leeuw.. yeah right! maar we mochten mee en het kwam allemaal goed: WAT EEN MOOI RESORT/GEBIED waar we terechtkwamen. Hier stond onze boomhut waar we die avond mochten slapen. Na een zeer lekkere lunch vertrokken we meteen om te tuben met de hele groep (vier man totaal in een mega resort) tuben was veel leuker dan ik dacht: het water stond laag maar er was gewoon een man die mij duwde en arme Robin maar peddelen. Allemaal heel leuk tot onze gis ineens riep dat ie een slang zag! bah Robin heeft m goed bekeken, Romee zwom weg. Daarna gingen we apen voeren ook heeeeel leuk, voelt net als een klein mensenhandje.
Toen was het tijd om in de boomhut te slapen, heerlijke nacht alleen veel onweer!!!
De volgende dag gingen we naar de riverhouses, 1,5 uur varen met de longtailboot van de bewoonde wereld. Prachtig mooi gebied en huisje.. met alleen een dun matrasje, geen airco, geen douche, geen wc (oja toch boven op de glibberige berg een hurktoilet)
Lekker primitief dus, wel een leuke en zeeeer aparte ervaring. Gelukkig kregen we goed te eten dus Romee was snel tevreden. S'nachts op nightsafari met een boot door het donkere meer, geen beesten gezien (wel vuurvliegjes.. )
toen niet geslapen op het dunne matras zonder airco arme Robin!
en de volgende dag weer vroeg op 7 uur voor ochtendsafari (geen dieren wederom) maar gelukkig mochten we daarna twee uur hiken in het oerwoud. leuk man! helemaal ingepakt met lange broek, sokken en dichte schoenen begonnen we aan de zware klim. De gids had er zin in, dus we moesten opschieten, tot Romee ontdekte dat ze aangevallen was door een bloedzuiger, nee nog veel erger TWEE, lekker zaten ze haar enkel leeg te zuigen.. top! uiteindelijk wel een mooi viewpoint maar wat een tocht.. quelle erreur!
Daarna ging robin zwemmen in een donkere vleermuizengrot en Romee ging niet mee, dat werd echt even te gek naar twee uur hiken.
Alles was top, er was maar een ding waar Robin echt van baalde, en dat was dat hij geen bereik had daar met zn telefoon!! en dat was nou juist zo belangrijk want natuurlijk waren we de verjaardag van 'mutti' zoals hij zelf zegt niet vergeten!!
dat was balen, maar alsnog heel erg gefeliciteerd van ons allebei!!
gelukkig maar dat we nu weer gewoon bereik hebben in dit paradijs, waar we genieten van zon, zee, strand en Robin van zijn net gekochte vuurwerk: belangrijk detail het is een mortier van bijna 1 meter (ofzo..)
En er is reden voor een feestje, ten eerste omdat Robin zijn Propedeuse heeft gehaald (en ten tweede omdat we hier zo'n heerlijk bed hebben haha) wij gaan er een lekker drankje op doen en het vuurwerk de lucht in knallen!!

Dikke kus en tot snel..

• 01 Juni 2010 - 13:22

Julia:

Ahhhh er is weer ene verhaal! En wat voor een verhaal! Een slang in het water??!!! Bloedzuigers?? Geen wc, geen airco?? Terwijl jij altijd het hardst schreeuwt dat camperen = creperen, ik ben trots op je Romee!! En gefeliciteerd met je propedeuse Robin! Klinkt allemaal echt als een avontuur, en nu zitten jullie lekker op een hagelwit strand met wuivende palmbomen en een lichtblauwe zee.. (ik staar naar die foto op mn kamer) Heel veel plezier daar! Kus! En ojaa.. Romee je hebt Robin toch wel heel goed zn tanden laten poetsen na die maden he?? Anders mag je mn tandenborstel niet meer lenen hihi

• 01 Juni 2010 - 14:02

Lieve !!!!:

illllll een mega sprinkhaan in je trui !!! oo ik zou me dood schrikken en toevallig ben ik van daag naar het tijsse hof geweest en toen een had ik groene tor in mijn haar en ik gillen maar dat is lang niet zooooo ecg als dat van jou romeetje !! en gefeliciteerd robin !! super goed van je maar echt hebben jullie AAPJES GEVOERD !!! super leuk ik wou dat ik dat mocht !! maar wel heel leuk voor jullie !! oja ik weet niet of je het leest romee maar ik had een PRIMA voor mij werkstuk !!!! nog heel erg bedankt daarvoor he :) :) nou heeeeeeel veeeeeel kusjes van lieve !!!

• 01 Juni 2010 - 14:08

Je Vader Rommel!:

Als eerst van harte met je propedeuse, Mooi dat jullie er zo van genieten,vooral van al die beestjes. Hier gaat het langzaam aan warmer worden.
    Aangezien je moeder ook in de zon zit, zijn je zusters mij aan het verzorgen.Veel plezier nog en gedniet.

• 01 Juni 2010 - 16:06

Mutti:

Hoi kids, dank je wel voor de felicitaties, de reden waarom ik niks hoorde had ik wel begrepen, hoor!
    Wat hebben jullie weer veel bijzondere mooie en spannende dingen meegemaakt, zeg, ik ben jaloers nu wij weer in dit bezadigde land zijn!
    Doe voorzichtig met dat vuurwerk en geniet van alles en natuurlijk dubbel nu Robin zijn propedeuse heeft!!
    Dikke kus!

• 02 Juni 2010 - 09:18

Thuis:

hee schatten hier een bericht uit rhodos....
    we hebben het heerlijk en een eten !!!!!!!!!!!!!!!zou wat voor jou zijn romee!
    snachts alleen heel heet de airco mag pas 15 juni aan crisis he....
    lekker veel muggen en op onze 2e kamer ook zsa zsa's kakkerlaks....
    gelukkig kunnen wij overal de lol van zien!
    animatie is echt genant af en toe vertel het thuis. mooi weer dus ma gelukkig goed robin dat je je prop. gahaald hebt dikke zoen!!!! wat een avontuur voor jullie te gek.
    nou lieve kijkbuiskindjes ook in nederland' veel liefs en een dikke zoen van die mutti tot gauw.xxxx

• 02 Juni 2010 - 21:22

Carla:

Zoooo mijnheer en mevrouw de Leeuw...
    Vast heel erg apart, dat tuben. Kan iemand mij tzt. even uitleggen wat dat precies is?? Klinkt erg interessant, dat wel....
    En twee keer een safari zonder beestjes....ook HEEL bijzonder!

Wat is het toch hartstikke leuk om al jullie verhalen te lezen.
    En wat een geweldig nieuws dat je je propedeuse hebt gehaald Robin, alle reden voor een knalfeest. Met natuurlijk (?!) minstens een mortier van een meter die de lucht in moet...
    Blijf genieten!!!
    Liefs van t.C.