Roadtrip Portugal - Reisverslag uit Faro, Portugal van Robin Bartels - WaarBenJij.nu Roadtrip Portugal - Reisverslag uit Faro, Portugal van Robin Bartels - WaarBenJij.nu

Roadtrip Portugal

Blijf op de hoogte en volg Robin

14 Juni 2020 | Portugal, Faro

Snel nadat we de airport uitkwamen lukte het ook om een leuk appartement in Lissabon te vinden. Het grote genieten kon beginnen! Twee uur later zaten we met een uitgebreide borrel in de tuin van ons nieuwe onderkomen in de laatste zonnestralen omringd door schone was en citroenbomen van de buren.
Al snel hadden we door dat het in Portugal erg relaxed was qua coronamaatregelen: afstand houden doen ze hier niet echt aan, met het hele gezin naar de supermarkt kan gewoon en op een terras de hele tafel begroeten met drie zoenen is ook nog steeds de normaalste zaak van de wereld. Zelf maar een klein beetje opletten dus..
De dagen in Lissabon vlogen voorbij. We genoten van een ritje in de normaal mega toeristische tram 28 (overbodig om te zeggen dat we de plekken nu voor het uitzoeken hadden) en trainden onze kuiten tijdens het vele op en neer wandelen door de stad. Toen er na twee weken nog niet heel veel meer bekend was over bestemmingen die op korte termijn open zouden gaan besloten we onze ticket terug (wat toch al een reis van 7 uur was door de overstap) te laten voor wat het is. Een nieuw ticket voor twee weken later en een huurauto voor de tussentijd waren zo geboekt. Een roadtripje Portugal werd het!
Eerste bestemming was Coimbra op een paar uurtjes rijden van Portugal. Daarna door naar Sintra om "even" een kijkje te nemen bij het Palacio de Pena waar normaal 10.000 mensen per dag komen. Toevallig zagen we er vandaag niet meer dan 20! Na nog een nachtje Lissabon reden we door richting Algarve. Uitvalsbasis voor het bezoeken van mooie strandjes was Portimao, een nogal lelijk toeristenplaatsje bleek achteraf, met dito veel toeristenkwaliteit restaurants. Gelukkig waren de stranden prachtig en deden we een mooie hike over de kliffen. Ook met het eten kwamen het uiteindelijk goed hoor.
Na een weekje zon, zee, strand was het tijd om de huurauto weer gedag te zeggen en ons te buigen over de volgende bestemming. Ook nu zijn er buiten Europa nog steeds niet veel bestemmingen open en voor de bestemmingen die open zijn geldt vaak dat er komen een ander probleem is. Aangekomen op Faro airport hakten we de knoop door om donderdag naar Bari te vliegen voor twee weekjes. Nu op naar huis voor een paar dagen!

• 15 Juni 2020 - 08:03

Grietje:

Klinkt toch wel weer heel lekker zeg. Natuurlijk niet wat jullie voor ogen hadden, maar beter iets dan niets. En jullie makwn er wel wat van.
    Blijf gezond en geniet!! Ook in Bari. Xx

• 16 Juni 2020 - 07:24

Margje:

Klinkt heerlijk relaxed! Veel gezien en gedaan en ook lekker tijd gehad voor alles.
    Op naar Italië waar ook ongetwijfeld weer veel moois op jullie wacht!