Groeten uit Silvertown - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robin Bartels - WaarBenJij.nu Groeten uit Silvertown - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robin Bartels - WaarBenJij.nu

Groeten uit Silvertown

Blijf op de hoogte en volg Robin

24 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste weekend in kaapstad zit erop en was erg leuk want er was veel eten. Dacht ik eindelijk eens legitiem te kunnen zeggen dat ik honger heb ipv trek nu ik in afrika ben.. maar dat gaat hier absoluut niet op! ik zal jullie even vertellen hoe zaterdag en zondag eruit zagen. De ochtend begon met mn gewone ontbijt: yoghurt met muesli. Toen ik dat net op had verscheen er ineens een compleet english breakfast voor mn neus. Ook voor mij.. ok. Ik had me voorgenomen juist niet te veel te eten omdat we naar het suikerfeest zouden gaan. Nog geen twee uur later zaten we daar. Enorme tafels met voedsel voor ongeveer tien mensen. Vervolgens gingen we naar een ander feestje (afscheidsfeestje voor familie die naar londen verhuisd) waar ook weer tafels vol met hapjes, muffins, cupcakes etc. stonden. Toen we daar rond acht uur van thuis kwamen dacht ik dat ik ontplofte. Gelukkig kwam Avril een half uurtje later uit de keuken met soep voor mij. Erwtensoep ofzo dus ook niet echt heel erg light. Gelukkig mocht ik daarna naar bed haha ;) Over zondag wist ik al dat er dan een groots maal was rond het middaguur (dat hadden ze op dag een al verteld). Dus nadat we terugkwamen uit de kerk (ja ik ging mee. Was wel leuk om eens te zien hoe het eraan toeging in een voor onze begrippen zwarte kerkgemeenschap. Zij noemen het coloured ipv black want dat zijn weer heel andere mensen maar dat onderscheid vind ik maar lastig).
was het tijd om te braaien. Eindelijk mn eerste braai!! Vlees voor een heel weeshuis. En voordat we aan tafel gingen ook nog marsmellows geroosterd. Toen we binnenkwamen stond de tafel vol met salade, aardappelsalade, bloemkool en sqash voor bij de vijftig kippenpoten. Daarna kregen we ijs en daarna chocoladetaart. Hierna deden we een dutje. Toen ik wakker werd duurde het niet lang of de tafel werd gedekt... oke.. weer een bord eten. Leftovers van de middag. Bomvol zat ik. Maar twee uur later werden er al weer flapjacks gemaakt (soort american pancakes) en zoete aardappelfrietjes. En het grappige is dat ze ook nooit vragen of ik wat te eten wil. Ze komen gewoon met een bord of kom uit de keuken en zeggen hier deze is voor jou. Dus ik eet braaf :) nu dachten jullie zeker dat we klaar waren he voor vandaag? Nope.. de maleisische buren kwamen nog een dienblad met koekjes en cupcakes brengen. Hmmmm was ook lekker. Duidelijk dat ik maandag weer veel energie moet gebruiken bij de kinderen in het ziekenhuis om alles te verbranden!
Gelukkig kan ik mn energie daar goed kwijt met al die actieve kinderen die elkaar soms de haren uit het hoofd trekken.. een beetje gebrek aan sociale skills hebben sommigen wel! Maar verder zijn ze heel lief. Mn absolute favorieten zijn Christiano, een jongetje dat altijd begint te lachen als ie valt of als iemand zn speelgoed afpakt (beetje een sulletje dus), en simamkele, een meisje dat de hele dag dansjes doet en wil knuffelen of verstoppen in het gordijn. Bijna alle kinderen zijn tussen de 1 en 2 jaar oud. Stuk of vijftien. Dus nu we vandaag afscheid nemen van de twee franse vrijwilligers hoop ik wel dat er wat nieuws binnenkomt van de week anders krijg ik het behoorlijk druk de laatste drie weken!! Nu we elkaar beter hebben leren kennen zijn we wel een goed team met zn vieren. Eerst dacht ik dat ze niet zo actief waren maar ze durven vooral niet echt goed initiatief te nemen of nieuwe dingen te proberen. Later in de week begonnen ze te vragen of ik kon laten zien hoe dat nou werkt zon kind verschonen.. fijn dat ik dat nu iig niet helemaal meer alleen hoef te doen. Verder moesten we deze week afscheid nemen van Lico, een jongetje dat hier al meer dan een jaar was. Hij ging naar een pleeggezin want zn ouders zijn verslaafd en hoeven m niet. Zielig. We missen hem wel. Op dit moment zitten we zonder stroom want er is loadshedding en de generator van het ziekenhuis wil niet aan. Kinderen janken natuurlijk dat ze geen dvd kunnen kijken.. nog maar twee uur dan is het weekend (iets waar ik in nederlands altijd wel vrolijk van word maar hier, ondanks mn verjaardag morgen en al het eten dat me weer te wachten staat, vind ik de doordeweekse dagen misschien nog wel leuker). Goed ik ga er nog even een paar de fles geven nu ik nog pauze heb dat gaat gewoon door stroom of geen stroom! Xxx

  • 24 Juli 2015 - 16:02

    Eef:

    hai lieverd,het gaat heel goed met je da's duidelijk!!straks kun je de deur niet meer door haha.
    ik hoop dat de ballonnen gearriveerd zijn!heel veel olezier morgen op je 24e verjaardag!!!! we gaan om je afwezigheid te compenseren naar luca ,robin ook mee . Maar we proberen nog ff live contact hoor! hele dikke zoen !!!1

  • 24 Juli 2015 - 16:24

    Bella:

    Hi lieverd, wat fijn om je blogje te lezen. Ik wist niet dat ie alweer in de lucht was.
    Wat een indrukken allemaal zeg! Ik denk wel dat ze hun handen dicht mogen slaan met zo'n super kracht. Het klinkt wel triest hoor van die kindjes die eigenlijk maar zo weinig liefde krijgen. Zo fijn dat er vrijwilligers als jullie zijn.
    Fijn dat ook dat jij zo goed terecht bent gekomen,dat het een lieve familie is. En....Natuurlijk dat je genoeg te eten krijgt

  • 25 Juli 2015 - 12:04

    Carla:

    Allereerst: LANG ZAL ZE LEVEN (3X) IN DE GLORIA ( OOK 3 X)..HIEPERDEPIEP HOERA!!!!
    Lieve Romee, een heel dikke knuffel voor je verjaardag vandaag die je dit keer wel op een heel bijzondere manier viert!!
    En verder noem ik je geloof maar Romee-in-het-vierkant als ik lees wat je allemaal naar binnengeschoven krijgt! Dat wordt idd na het weekend weer hard werken en calorieën verbranden....
    Inmiddels ben je dus ook al geconfronteerd met de trieste kant van je werk, iets waarvan je natuurlijk had gehoord maar waarvan het me moeilijk lijkt om je echt goed op voor te bereiden. Maar zo te lezen doe je het hartstikke goed en ben je ook een fijne steun voor je collega's. Super!!
    Ik kijk uit naar je volgende verslag en......je tv-optreden ;-) Xxx

  • 26 Juli 2015 - 16:37

    Margje:

    Hoi meissie, fijn om weer iets van je te lezen!
    Intussen heb je je verjaardag gevierd, ik hoop dat bet gezellig was €
    Wat een eetfestijn daar, he, maar ik denk dat je bard genoeg werkt om die calorieën weer kwijt te raken. ..
    Klinkt alsof jd er veel goeds kunt doen en ook doet!
    Pas op jezelf, hoor!
    Dikke knuffel van ons! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 36507

Voorgaande reizen:

27 Februari 2024 - 31 Augustus 2024

Wereldreis 2024

30 December 2022 - 15 Januari 2024

De grootste reis

18 Mei 2020 - 08 Augustus 2020

De corona reis

22 Juli 2018 - 12 Augustus 2018

Armenie & Georgie

22 September 2017 - 12 Oktober 2017

Sri Lanka 2017

11 Juli 2015 - 15 Januari 2016

De grote reis

11 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

Maleisie

13 Mei 2010 - 11 Juni 2010

Thailand

Landen bezocht: