Holy cow! - Reisverslag uit Jaipur, India van Robin Bartels - WaarBenJij.nu Holy cow! - Reisverslag uit Jaipur, India van Robin Bartels - WaarBenJij.nu

Holy cow!

Blijf op de hoogte en volg Robin

10 December 2015 | India, Jaipur

Hier weer even een update uit jawel het land van de heilige koe. En 'holy cow' is vaak van toepassing want ondanks dat ik hier al een tijdje ben verbaas ik me nog steeds iedere dag over van alles en nog wat. Bijvoorbeeld als we onderweg zijn naar het weeshuis omdat er uit de driebaansweg een dikke boom groeit, of over de poepstoep (jaja daar zitten volwassen mannen langs de weg te kakken..) of over de mensen die de mieren aan het voeren zijn (ja echt). Dit zijn dan nog wel grappige dingen maar ook tijdens de weekendtrips zijn er nogal wat holy-cow-momenten geweest. Als we met 100 over de weg rijden en er ineens een koe oversteekt of tijdens mijn korte maar hevige ziekte in Jaisalmer. Maar het minst leuk is nog wel dat ik iedere dag weer verbaasd ben over hoe het er in het weeshuis aan toegaat. Als we 's morgens aankomen zitten de kinderen nog in dezelfde kleren die we ze de vorige ochtend hebben aangetrokken en zitten ze helemaal onder hun eigen uitwerpselen, want zoals ik al eerder vertelde doen ze niet aan luiers. Op dat moment willen de kinderen natuurlijk het liefst opgepakt en geknuffeld worden maar het stinkt er erger dan op boerderij zorgvrij dus dat is iedere morgen weer even doorbijten. Gelukkig doen we ze daarna in bad. Ook dat klinkt fijner dan het voor de kindjes is. Het is winter en ze liggen op de koude marmeren vloer te wachten tot er een emmer water over ze heen gegooid wordt. Hierna moeten alle kinderen met dezelfde handdoek afgedroogd worden dus na drie keer is die kletsnat. Zelf maar een paar extra handdoeken gekocht. Gelukkig krijgen ze wel goed te eten. En ondanks alles zijn ze altijd blij. De afgelopen week had ik een paar keer balonnen meegenomen (tegen de regels uiteraard..) en de vreugde was groot. De kinderen vragen er iedere dag om nu!
Helaas is morgen de laatste dag alweer aangebroken op beide projecten. Gelukkig heb ik mn afscheidscadeau al gekregen.. luizen! Iel!
Het was weer een mooie maand met veel hoogtepunten zoals de Taj Mahal, slapen in de woestijn, iedere dag weer leergierige en enthousiaste studenten, dansen op een Indiase bruiloft, blije gezichten bij het weeshuis en lekker eten van Puni.
Zondag is het tijd om de reis te vervolgen. Om 20:55 vlieg ik naar Mumbai en vervolgens door naar Bangkok waar ik mijn visum voor Myanmar moet scoren.
Laat ik in mn beste Hindi afsluiten: djadoe ki djapi (betekenis is zoiets als knuffel)

  • 10 December 2015 - 10:41

    Grietje:

    Ze zullen je gaan missen Romee en jij hun ook waarschijnlijk. Fijn dat je een zonnetjestraal in hun leventje hebt kunnen brengen.
    Op naar een nieuw avontuur en als je in Januari naar Friesland komt hoef je je afscheidscadeau niet mee te nemen hoor ;) x

  • 10 December 2015 - 12:47

    Pa:

    Veel plezier met laatse stukje, ook voor ons aftellen begonnen..

  • 19 December 2015 - 13:47

    Carla:

    Ach, wat schrijnend om mee te maken Romee. Ongelooflijk voor ons verwende westerlingen (en verwend ben ik, dat realiseer ik me dan weer!). Maar wat iets moois heb jij daar kunnen betekenen voor die kinderen...
    Ik hoop dat je je gasten inmiddels weer bent kwijtgeraakt..;-) xx

  • 20 December 2015 - 12:16

    Margje:

    Jeetje, je maakt wat mee! Maar je hebt sel mooije steentje bij kunnen dragen en dat lijkt me een goed gevoel! !voorzichtig verder, dikke knuffel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 07 Mei 2010
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 35803

Voorgaande reizen:

27 Februari 2024 - 31 Augustus 2024

Wereldreis 2024

30 December 2022 - 15 Januari 2024

De grootste reis

18 Mei 2020 - 08 Augustus 2020

De corona reis

22 Juli 2018 - 12 Augustus 2018

Armenie & Georgie

22 September 2017 - 12 Oktober 2017

Sri Lanka 2017

11 Juli 2015 - 15 Januari 2016

De grote reis

11 Augustus 2014 - 31 Augustus 2014

Maleisie

13 Mei 2010 - 11 Juni 2010

Thailand

Landen bezocht: